Bezwaar Maken tegen aanleg Fietspad door Grasbuurt Park

Tot en met 10 maart 2021  kan er nog bezwaar worden gemaakt tegen de aanleg van het fietspad door het grasbuurtpark. (verkeerbesluit: Rotterdam Prins-Alexander 21/0000816 AS21/00580)

  • Op deze pagina vind u de tools om dit te doen.
  • Met uw DigiD kunt u het bezwaar binnen enkele minuten regelen.

Surf naar de onderstaande link:
https://www.rotterdam.nl/loket/vraagboom-bezwaar/

  • Beantwoord alle vragen met NEE en kies voor
    Direct online bezwaar maken.

Enkele antwoorden op vragen:

  • Kenmerk:
    Rotterdam Prins-Alexander 21/0000816 AS21/00580
  • Datum van Besluit:
    28 Januari 2021(28-01-2021)
  • Onderwerp:
    Omgevingswet
  • Wie heeft het Besluit genomen?
    Directeur van Dienst / Cluster
  • Welke Dienst of Cluster?
    Stads Ontwikkeling

Daarna kunt u het bezwaar, eventueel na uw wijzigingen  of aanvullingen, uploaden.

Direct te uploaden (.PDF)
Download het bezwaar, een PDF zonder naam, die u meteen als bezwaar kunt uploaden
Klik op de link om te downloaden bezwaarschrift_grasbuurt_rdam_maart_2021

Als basis voor uw eigen bezwaar 
Download hier een een PDF document van hetzelfde bezwaar die u kunt knippen en plakken in uw eigendocument. Zie onderstaande Tekst.


  • College van Burgemeester en Wethouders
    Afdeling Bezwaar en beroep
    Postbus 1011
    3000 BA ROTTERDAM
    Onderwerp: bezwaarschriftRotterdam, 2 maart 2021
    Bezwaarschrift tegen voorgenomen

    Verkeersbesluit 21/0000816 AS21/00580Geachte heer, mevrouw,

    Ik teken bezwaar aan tegen uw beslissing van 28 januari 2021.Het kenmerk van de beslissing is: Rotterdam Prins-Alexander 21/0000816 AS21/00580

    Ik ben het niet eens met de beslissing omdat:

    ● Er is reeds een fietsnetwerk aanwezig is in de Grasbuurt waarbij het fietspad rondom de
    wijk is aangelegd. Gezien de huidige situatie stoppen alle fietspaden direct nadat zij de
    hoofdroute verlaten. Vanuit de President Rooseveltlaan is er een afslag naar de Nieuwe
    Ommoordseweg waarbij het fietspad eindigt bij de kruising met Dwerggras; vanuit de
    Alexanderlaan is er een afslag t.o. het metrostation Graskruid en deze eindigt in de Fioringras
    en tot slot is er het Grasbuurt Pad dat uitkomt bij de Alexanderlaan en een afslag heeft naar
    Rijstgras. Binnen de Grasbuurt zijn er geen fietspaden waardoor er m.i. geen sprake is van een
    ontbrekende schakel.

    ● Er is geen Draagvlak is binnen de wijk voor de aanleg van een fietspad waar ook
    Snorfietsers op mogen rijden . Een petitie met meer dan 140 handtekeningen bevestigd dit.

    ● Vanuit de huidige situatie illegaal fietsgedrag over voetpad wordt gelegaliseerd

    ● De voorgestelde toevoeging van een fietspad waar ook Snorfietsers op mogen rijden geen
    meerwaarde heeft en voor verwarring zorgt bij de gebruikers en overlast voor omwonenden en andere gebruikers van het park te weten voetgangers, spelende kinderen en dieren worden
    niet langer beschermd.

    ● Het fietspad komt zeer dichtbij gebouwen te liggen met name bij de ouderenwoningen “De
    Grashof”.

    ● De kinderen hun belangrijkste speelweide kwijtraken door de aanleg van het fietspad

    ● Er is geen aanleiding op papier is om het fietspad aan te leggen . Er zijn geen cijfers
    statistieken, bekeuringen of iets dergelijks die StadsOntwikkeling Mobiliteit, die het gebruik dan wel misbruik van het huidige voetpad bevestigen.

    ● Het gebruik van voetpaden in de huidige situatie door fietsers niet anders is dan andere
    stoepen in de Grasbuurt en Prins Alexander en acceptabel is te noemen.

    ● Het fietsverkeer is afgenomen. Het voetgangersverkeer is toegenomen (ook door de
    aanwezige scholen en instanties aan het parkje) die richting metro lopen aan het einde van
    een school- of werkdag.

    ● De huidige sociale waarde van het park teniet wordt gedaan met de aanleg van een
    fietspad. Het park h eeft een sociale functie voor onder meer buurt evenementen (opzoomeren en bewonersinitiatieven).

    ● Waardevol groen wordt opgeofferd voor asfalt tegen het huidige beleid van de zittende
    coalitie

    ● Dat we in het nieuwe normaal juist meer groen nodig hebben in plaats van minder
    vernietigen van waardevol groen voor asfalt.

    ● Dat de overlast voor aangrenzende voetpaden en achterpaden die ook aansluiten op privé
    paden van bewoners, fungeren als afslagen voor fietsers.

    ● Het fietspad niet de kortste route is en de aanzuigende werking van met name Fietsers en
    brommers en snorfietsen zal voor veel overlast zorgen en onveilige situaties zorgen op de
    aansluitende voetpaden.

    ● Het fietspad vlak naast een bestaande speeltuin komt te liggen. Kinderen kunnen
    onmogelijk veilig oversteken.

    ● Een eerdere mislukte poging om een (brom) fietspad aan te leggen via verkeersbesluit
    20/0008627- AS20/05894 . die door de verstrekker is teruggetrokken waaruit blijkt dat fietspad
    dan wel bromfietspad op deze locatie simpelweg niet te realiseren is.

    ● Er een WOB aanvraag gedaan waarbij de gevraagde relevantie stukken niet zijn geleverd
    maar in plaats daarvan een zwart gelakt memo advies waaruit blijkt dat er geen gedegen
    grondslag is.

    ● Er sprake is van willekeur. Het beoogde tracé van het fietspad buigt onlogisch af naar boven
    en eindigd in een bocht! aan de Nieuw Ommoordseweg. In 2017 zijn er klachten van bewoners
    geweest die precies na deze afbuiging woonzaam zijn.

    ● In een verdere logische uitbreiding van het fietsnetwerk op deze locatie fietsers en
    snorfietsers haar weg niet kunnen vervolgen aangezien het voorstel doodloopt tegen de
    zijkant van een huis.

    ● Dat de enkele woningen die overlast ervaren er al staan sinds de jaren 80 en bij vernieuwing
    van het park in 2015 niet is gekozen voor een fietspad (het was een tijdelijk probleem)

    ● Dat fietsers en snorfietsers niet veilig op het fietspad kunnen komen. Ze weer gebruik zullen
    maken van de veilige route via de aangrenzende voetpaden

    ● Dat fietsers en snorfietsen reeds gebruik kunnen maken van de aanwezige infrastructuur van
    paden en wegen.

    ● Dat nergens in Ommoord in het verleden of heden er fietspaden door groenkernen van
    wijken worden aangelegd. Maar altijd lijnen langs reeds bestaande hoofdroutes volgen.

    ● Het aanpassen van omringende (brom) fietspaden aan de prins Alexanderlaan naar
    fietspaden (waarbij de bromfiets op het wegdek moet gaan rijden) een onrealistisch,
    verregaande aanpassing is aan het fietsnetwerk en verwarrend is (aangezien deze ook weer
    een overgang kent van Fietspad naar Brom-Fietspad.

    ● Men aangeeft dat er in de huidige situatie niet gehandhaafd kan worden en dit in de
    toekomst dus ook niet het geval zal zijn voor overlast gevende brom-fietsers.

    ● Het park in 2015 reeds geheel is vernieuwd en er toen ook niet is gekozen voor de aanleg
    van een fietspad.

    ● Er geen participatie heeft plaatsgevonden met de bewoners waarbij SO mobiliteit ook nog
    eens aangeeft dat er vanwege corona geen mogelijkheden voor zijn. (en men deze stap dan
    maar overslaat)

    Het verzoek is dan ook om het park te laten zoals deze recentelijk in 2015 is ontworpen
    en opgeleverd door uw eigen organisatie.

    Ik wil mijn bezwaren graag mondeling toelichten in een hoorzitting.

    Ik dien hierbij Planschade in voor vermindering en aantasting van het woongenot.
    Daarnaast wil ik in aanmerking komen voor vergoeding van de kosten die ik voor deze
    bezwaarprocedure maak.

    Verder wil ik ook in aanmerking komen voor vergoeding van de wettelijke rente over de niet of te laat betaalde vergoeding.

    Ten slotte verzoek ik u om de beslissing niet uit te voeren totdat u een beslissing op mijn bezwaarschrift hebt genomen.

    —– einde Bezwaarschrift —–

 

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *